Η ναυαρχίδα της Skoda αποκτά μια ενδιαφέρουσα plug-in εκδοχή.
Περίπου 4 χρόνια μετά το λανσάρισμα της τελευταίας γενιάς του Skoda Superb, το μοντέλο ανανεώθηκε πρόσφατα και στη συνέχεια εμπλουτίστηκε με μια plug-in υβριδική εκδοχή, η οποία σύμφωνα με την εταιρεία θα αντιπροσωπεύει το ένα τρίτο των πωλήσεων του μοντέλου. Έτσι, το χαρακτηρισμό “iV”, που συνοδεύει τα εξηλεκτρισμένα μοντέλα της Skoda, το συναντάμε πλέον και στη ναυαρχίδα της εταιρείας.
Το Superb iV είναι το πρώτο Skoda που υιοθετεί τη συγκεκριμένη τεχνολογία την οποία, φυσικά, μοιράζονται όλες οι εταιρείες του VW Group. Καρδιά του συστήματος, παραδόξως, παραμένει ο αγαπημένος 1400άρης TSI, που στις συμβατικές υλοποιήσεις έχει πλέον αντικατασταθεί από τον πιο σύγχρονο 1.5 TSI. Η απόδοση του θερμικού κινητήρα, ο οποίος συνδυάζεται με ένα 6άρι DSG, ανέρχεται στους 156 ίππους και μαζί με τον ηλεκτροκινητήρα των 115 ίππων η συνολική ισχύς διαμορφώνεται τους 218 ίππους και η μέγιστη ροπή τα 400 Nm.
Για τη λειτουργία του υβριδικού συστήματος χρησιμοποιείται μια μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 13 kWh, τοποθετημένη εμπρός από τον πίσω άξονα, η οποία προσφέρει μια θεωρητική ηλεκτρική αυτονομία 55 χλμ., σύμφωνα με το πρότυπο WLTP, ενώ η συνδυαστική αυτονομία που εξασφαλίζεται αξιοποιώντας και το ρεζερβουάρ των 50 λίτρων φτάνει τα 850 χλμ. Η πλήρης φόρτιση της μπαταρίας, μέσω της (καλά κρυμμένης) υποδοχής στη μάσκα του αυτοκινήτου, μπορεί να ολοκληρωθεί μέσα σε 3:30′ σε μια απλή πρίζα 3,6 kW. Η φόρτιση της μπαταρίας πραγματοποιείται φυσικά και κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης, αλλά και με τη βοήθεια του βενζινοκινητήρα, αν το αυτοκίνητο εν συνεχεία χρειαστεί να κινηθεί σε ζώνη μηδενικών ρύπων.
Είχαμε καιρό να οδηγήσουμε το μεγάλο τσέχικο μοντέλο (μήκος 4,869 χλστ.), που εννοείται πως διαθέτει όλα τα απαραίτητα premium χαρακτηριστικά. Το δικό μας αυτοκίνητο, στο επίπεδο εξοπλισμού Sportline, διέθετε ένα πιο νεανικό ύφος, κάτι ευπρόσδεκτο στους συντηρητικούς συνειρμούς που συνοδεύει κάθε μεγάλη λιμουζίνα. Μεταξύ άλλων, στον εξοπλισμό της έκδοσης ξεχωρίζει το δερμάτινο flat bottom τιμόνι, τα καθίσματα Sport με επένδυση Alcantara και οι ζάντες αλουμινίου Ζenith 8J x 18. Να σημειώσουμε ακόμα διάφορες ευκολίες, όπως ο ψυχόμενος χώρος στην κεντρική κονσόλα αλλά και την πληθώρα παροχών ρεύματος (4 USB-C, USB, 220 V).
Η πρώτη εντύπωση, μπαίνοντας στο εσωτερικό, πέρα από το υψηλό επίπεδο εξοπλισμού και τα ποιοτικά υλικά, έχει να κάνει αναμφίβολα με τους εξωπραγματικούς χώρους των επιβατών, με τους πίσω επιβάτες να διαθέτουν κοντά στις… τρεις παλάμες αέρα για τα γόνατά τους με έναν κανονικού αναστήματος οδηγό μπροστά τους. Το ίδιο πλούσιο είναι και το πορτ μπαγκάζ με χωρητικότητα που ανέρχεται στα 485 λίτρα ή 1.610 με πεσμένη την πλάτη του πίσω καθίσματος, νούμερα εντυπωσιακά, παρότι μειωμένα σε σχέση με τα αντίστοιχα της κανονικής έκδοσης (625/1.760) στα οποία πάντως συμπεριλαμβάνεται και ο χώρος της ρεζέρβας. Αυτός δεν είναι διαθέσιμος στην έκδοση iV, η οποία συνοδεύεται με κιτ επισκευής τροχού.
Τέλος, ευπρόσδεκτα στο εσωτερικό είναι τα αναλογικά και εργονομικά χειριστήρια στο σύστημα κλιματισμού, που βλέπουμε να εξαφανίζονται σταδιακά στις πιο σύγχρονες υλοποιήσεις του γκρουπ.
Το αυτοκίνητο διαθέτει τέσσερα προγράμματα οδήγησης: Eco, Comfort, Normal, Sport και τη λειτουργία Individual, όπου ο οδηγός μπορεί να προσαρμόσει τις επί μέρους λειτουργίες του αυτοκινήτου, μεταξύ των οποίων και τη ρυθμιζόμενη ανάρτηση DCC. Αντίστοιχα, όσο αφορά το υβριδικό σύστημα, ο οδηγός μέσα από το μπουτόν eMode στα αριστερά της κεντρικής κονσόλας μπορεί να επιλέξει ανάμεσα στην υβριδική και την αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία. Η ηλεκτρική αυτονομία, με γεμάτη μπαταρία, κυμάνθηκε στα χέρια μας μεταξύ 45 και 55 χλμ., τιμή όμως που θα περιοριστεί σημαντικά αν ο οδηγός είναι απρόσεκτος με το δεξί πεντάλ, ή κινείται αρκετά σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας.
Επιλέγοντας τη λειτουργία Sport, το υβριδικό σύστημα θα κινήσει με μεγάλη άνεση τα 1730 κιλά του αμαξώματος. Χάρη στη ροπή του ηλεκτροκινητήρα, η επιτάχυνση είναι αντίστοιχη αυτοκινήτου μεγαλύτερου κυβισμού, με τα 100 χλμ./ώρα να επιτυγχάνονται μέσα σε 7,7”, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 225 χλμ./ώρα. Η μετάβαση από την ηλεκτρική λειτουργία, τόσο σε συνθήκες έντονης επιτάχυνσης, όσο και στην καθημερινή χρήση γίνονται εξαιρετικά προοδευτικά. Η εμπλοκή του θερμικού κινητήρα πραγματοποιείται μέσω ενός τρίτου συμπλέκτη στο 6άρι DSG.
Η θεωρητική κατανάλωση των 1,4 λίτρων/100 χλμ. μπορεί να επιτευχθεί εφόσον ο κάτοχος του αυτοκινήτου φορτίζει συστηματικά την μπαταρία, το εντυπωσιακό όμως είναι ότι η αποτελεσματικότητα του υβριδικού συστήματος είναι τέτοια που σε μια μικτή χρήση, ακόμα και με αφόρτιστη τη μπαταρία, η κατανάλωση μπορεί να κινείται λίγο πάνω από τα 5 λίτρα/100 χλμ.
Παρά το βάρος του αμαξώματος, η ρυθμιζόμενη ανάρτηση κάνει θαύματα, τόσο σε επίπεδο άνεσης όσο και σε εκείνο της οδικής συμπεριφοράς. Το αυτοκίνητο, παρότι δεν είναι αυτός ο ρόλος του, εμπνέει τον οδηγό να κινηθεί γρήγορα, ενώ η προσφερόμενη ποιότητα κύλισης, θυμίζει μαγικό χαλί, με τα χαμηλό προφίλ ελαστικά, διάστασης 235/45 18 να μην αντιδρούν ενοχλητικά στις ανομοιομορφίες της ελληνικής ασφάλτου. Το ταξίδι είναι εξαιρετικά αθόρυβο, ενώ τα καθίσματα αποδεικνύονται ξεκούραστα στις πιο μακρινές διαδρομές. Τέλος, αξίζει να επισημάνουμε την αποτελεσματική λειτουργία των έξυπνων προβολέων φουλ LED Matrix, που αυξάνουν σημαντικά την ορατότητα, χωρίς να τυφλώνουν τους απέναντι οδηγούς, προσαρμόζοντας κατά περίπτωση τη δέσμη των φώτων.
Πηγή :4troxoi