phone_icon 210 97.07.047 mail_icon info@taxikladis.gr map_icon Λεωφόρος Βουλιαγμένης 291, 172.36, Άγιος Δημήτριος

Το high-tech υδρογονοκίνητο Toyota Mirai έφτασε και στην Ευρώπη

2 Σεπτεμβρίου 2016
Toyota-Fuel-Cell-Vehicle-edited

To Toyota Mirai έγραψε ιστορία όντας το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής με κυψέλες υδρογόνου.

Τι σημαίνει αυτό; Στο σχολείο μάθαμε πως το νερό με τη βοήθεια του ηλεκτρισμού διασπάται σε υδρογόνο και οξυγόνο. Από τις αρχές του αιώνα γνωρίζουμε ότι συμβαίνει και αντίθετο! Εδώ και χρόνια οι αυτοκινητοβιομηχανίες πειραματίζονται και εξελίσσουν αυτοκίνητα κυψελών υδρογόνου. Ωστόσο, η Toyota είναι η πρώτη που προχωρά στη «μαζική» παραγωγή.

Toyota-Mirai-showroom-price

 

Το σύστημα κυψελών υδρογόνου του Toyota Mirai, παίρνει οξυγόνο από την ατμόσφαιρα και το αναμειγνύει με υδρογόνο που έχει στις δεξαμενές του. Από τη διαδικασία παράγεται ηλεκτρισμός και… καθαρό νεράκι. Η ηλεκτρική ενέργεια κινεί τον ηλεκτροκινητήρα, που αποδίδει 155 άλογα. Έτσι αθόρυβα, οικολογικά και οικονομικά, το Mirai φτάνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 9,3 δλ., ενώ επιταχύνει από τα 50 στα 80 χλμ./ώρα μέσα σε 3,6 δλ.

 

2-large

 

 

H αυτονομία ξεπερνά τα 480 χλμ., ενώ το γέμισμα με υδρογόνο διαρκεί περίπου 3 λεπτά. Κατά τα άλλα το Mirai, πίσω από την φουτουριστική του σχεδίαση και την υψηλή τεχνολογία κρύβει ένα κανονικό οικογενειακό αυτοκίνητο. Το οποίο όμως δεν είναι καθόλου φτηνό. Η τιμή του στην Ευρώπη υπολογίζεται κοντά στις 66.000 ευρώ (στη Γερμανία).

 

 

Toyota-Mirai-technology

 

Μέχρι σήμερα τα μεγάλα προβλήματα για αυτή την λύση της αυτοκίνησης ήταν η παραγωγή, η διανομή και η αποθήκευση του υδρογόνου. Το υδρογόνο είναι αέριο πανάλαφρο και καταλαμβάνει τεράστιους χώρους αποθήκευσης σε ατμοσφαιρική πίεση. Επιπλέον ασκεί διαβρωτικές επιδράσεις σε αρκετά μέταλλα με τα οποία έρχεται σε επαφή. Για να αποθηκευτεί και διακινηθεί χρειάζεται να το συμπιέσουμε ή να το υγροποιήσουμε.

toyota-mirai-fcev-diagram

 

Όλοι αυτοί οι περιορισμοί καταλήγουν στην ανάγκη κατασκευής ακριβών και τεχνολογικά προηγμένων συστημάτων/δικτύων παραγωγής, μεταφοράς και διανομής. Σήμερα τα πράγματα εξελίχθηκαν και η εμπορικότητα τέτοιων αυτοκινήτων είναι πιο εφικτή.


Πηγή: autotriti.gr