phone_icon 210 97.07.047 mail_icon info@taxikladis.gr map_icon Λεωφόρος Βουλιαγμένης 291, 172.36, Άγιος Δημήτριος

SEAT Toledo 1.6 TDI(105 PS)

8 Σεπτεμβρίου 2015

Το νέο SEAT Toledo επιστρέφει στα σεντάν αμαξώματα, αλλά και στις παραδοσιακές του «αξίες» των άνετων χώρων και του πολύ καλού Value for Money.

Η 4η γενιά του SEAT Toledo είναι γεγονός, με το ισπανικό μικρομεσαίο να επιστρέφει σε ένα ξεκάθαρο αμάξωμα 3 όγκων, έναντι του χάτσμπακ «διαλείμματος» στην προηγούμενη γενιά του. Και εάν αυτή η τόλμη της SEAT στο προηγούμενο Toledo, που έφερε ένα χάτσμπακ αμάξωμα σχεδόν 1 όγκου δια χειρός μάλιστα του καταξιωμένου Βάλτερ ντα Σίλβα, δεν μεταφράστηκε σε ένα αντίστοιχα «τολμηρό» νούμερο πωλήσεων (από τα 918.000 Toledo που έχουν συνολικά πωληθεί, μόνο τα 60.000 περίπου αφορούν στην 3η του γενιά), πλέον, με το 4ης γενιάς μοντέλο, η SEAT φιλοδοξεί να επαναφέρει το Toledo στο δρόμο της επιτυχίας.

 

Κομψές γραμμές ενός 5θυρου σεντάν

Από σχεδιαστικής άποψης, το νέο Toledo δεν επιφυλάσσει εκπλήξεις, δίνοντάς μας ένα αμάξωμα με καθαρές και κομψές γραμμές, στο οποίο ξεχωρίζει κυρίως το εμπρόσθιό του τμήμα, με τα ευμεγέθη φωτιστικά και την τραπεζοειδή γρίλια της μάσκας. Πίσω, εντύπωση προκαλεί μόνο ο ανασηκωμένος 3ος όγκος και η ομαλή κλίση του παρμπρίζ, το οποίο ανοίγει μαζί με την υπόλοιπη πόρτα του πορτ-μπαγκάζ, αποκαλύπτοντας ένα μεγάλο και πολύ πρακτικό άνοιγμα. Στο κομμάτι των διαστάσεων, με μήκος στα 4,48 μέτρα και μεταξόνιο 2.602 χλστ., το Toledo βρίσκεται στο μέσο της κατηγορίας των μικρομεσαίων σεντάν, διαθέτοντας τις ίδιες ακριβώς διαστάσεις με το «αδελφό» Rapid της Skoda.

 

Εσωτερικό: Λιτή σχεδίαση με πολύ καλή εργονομία

Το εσωτερικό του νέου Toledo ακολουθεί απλές και λιτές γραμμές, που δίνουν έμφαση στη λειτουργικότητα και παράλληλα, στην εσωτερική πρακτικότητα. Έτσι, όλοι οι διακόπτες βρίσκονται τοποθετημένοι σε σωστά και άμεσα προσβάσιμα σημεία, με το πολυλειτουργικό τιμόνι να προσφέρει εύκολη πλοήγηση στο μενού της οθόνης πληροφοριών στο κέντρο του πίνακα οργάνων, αλλά και στις λειτουργίες του ηχοσυστήματος.

toledo_250414 (2)

Χρωματικά, η μουντάδα σπάει από τη διχρωμία των πλαστικών και κυρίως, το ανοικτόχρωμο κάτω τμήμα του ταμπλό και το εσωτερικό των θυρών, ενώ μια ελαφριά νότα πολυτέλειας προσδίδει το οριζόντιο γυαλιστερό μαύρο φιλέτο στο κέντρο του ταμπλό.

Σε ό,τι αφορά στην ποιότητα κατασκευής, από το εσωτερικό του Toledo λείπουν τα μαλακά στην αφή υλικά, ωστόσο τα σκληρά πλαστικά που έχουν επιλεγεί, δείχνουν ότι θα αντέξουν στη φθορά του χρόνου, ενώ και η συναρμογή και το φινίρισμά τους βρίσκονται σε πολύ καλά επίπεδα. Πολύ καλή, τέλος, είναι η θέση οδήγησης, με το κάθισμα του οδηγού και το τιμόνι να είναι πλήροι ρυθμίσεων.

 

Κινητήρας: Οικονομικός και ελαστικός

Τον γνωστό, 1.600άρη TDI πετρελαιοκινητήρα του Ομίλου VW στην έκδοση των 105 ίππων, «φορά» το νέο Toledo. Το 4κύλινδρο, 16βάλβιδο αυτό μοτέρ, εμφανίζεται ελαστικό, με γερό τράβηγμα από χαμηλά και προσφέρει γρήγορες επιδόσεις, σε συνδυασμό και με το σχετικά σφιχτό σε κλιμάκωση 5ατάχυτο μηχανικό κιβώτιο.

toledo_250414 (3)

Παράλληλα, μειωμένοι είναι και οι κραδασμοί όπως και ο θόρυβος του κινητήρα, προσδίδοντας έναν πολιτισμένο χαρακτήρα στο σύνολο. Γεγονός είναι πάντως ότι κυρίως στην εθνική, η απουσία 6ης σχέσης από το κιβώτιο είναι αισθητή, αφού θα ωφελούσε την άνεση κατά το ταξίδι.

Στον τομέα της κατανάλωσης βέβαια, το Toledo διατηρεί αρκετά χαμηλά τις απαιτήσεις του σε καύσιμο, με μια μέση τιμή κάτω από τα 6,0 λτ./100 χλμ. να είναι εύκολο να επιτευχθεί από τον οδηγό στην καθημερινή χρήση.

 

Χώροι: Μεγαλύτερης κατηγορίας

Το εσωτερικό του SEAT Toledo διακρίνεται για τους εσωτερικούς του χώρους, όντας σε θέση να μεταφέρει με άνεση έως και 5 ενήλικες επιβάτες, μαζί με τις αποσκευές του. Παίρνοντας τα πράγματα με τη σειρά, στο πίσω κάθισμα του Toledo ο χώρος για τα γόνατα των επιβατών είναι από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία, ενώ πολύ καλό είναι και το διαθέσιμο εσωτερικό πλάτος. Μόνο για τα κεφάλια, η κλίση της οροφής που καταλήγει στην 5η πίσω πόρτα, κλέβει «αέρα» για τους πιο υψηλούς.

toledo_250414 (9)

Κορυφαίος είναι πάντως ο χώρος αποσκευών, ο οποίος διαθέτει χωρητικότητα 550 λίτρων και ανταγωνίζεται αυτόν μεγαλύτερων, μεσαίων προτάσεων. Παράλληλα, το μεγάλο άνοιγμα της πόρτας μαζί με το πορτ-μπαγκάζ, διευκολύνει τη φόρτωση, ανεξαρτήτως του όγκου και σχήματος του αντικειμένου.

 

Στο δρόμο: Ασφαλές και με καλή άνεση

Το νέο Toledo βασίζεται σε μια τροποποιημένη και μακρύτερη εκδοχή της πλατφόρμας των Ibiza/Fabia/Polo, φέροντας κλασική διάταξη ανάρτησης με Γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο πίσω άξονα. Η ρύθμιση των αμορτισέρ και των ελατηρίων είναι σφιχτή και σε συνδυασμό με το συμπαγές πλαίσιο, εξασφαλίζει σταθερότητα στην ευθεία και τις στροφές, δίνοντας ένα αίσθημα ασφάλειας στον οδηγό του αυτοκινήτου.

toledo_250414 (8)

Σε αυτό συμβάλει και το καλό τιμόνι με ηλεκτροϋδραυλική υποβοήθηση και στιβαρή αίσθηση, που βοηθά τον οδηγό να διαχειριστεί τις όποιες υποστροφικές τάσεις του αυτοκινήτου στις στροφές.

Στο κομμάτι της άνεσης, παρά τη σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης, το Toledo έδειξε να διαχειρίζεται με ευκολία τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, χωρίς από τη μια να τις μεταφέρει στο εσωτερικό, ούτε από την άλλη να εμφανίζει τάσεις αποσταθεροποίησης κατά το πέρασμα από αυτές.

Τα φρένα τέλος, με δίσκους εμπρός-πίσω, εμφάνισαν πολύ καλή απόδοση στις μετρήσεις μας (100-0 χλμ./ώρα σε 37,2 μ.).

Η 4η γενιά του Toledo ακολουθεί κατά γράμμα τις αξίες της πρακτικότητας, της ευρυχωρίας και του πολύ καλού Value for Money, που έχουν χαρακτηρίσει κυρίως τις πρώτες 2 γενιές του, τονίζοντας τες ακόμη περισσότερο (π.χ. κορυφαίο πορτ-μπαγκάζ 550 λτ.).

Μπορεί σχεδιαστικά να μην προκαλεί τις αισθήσεις ή στο εσωτερικό του να λείπουν τα -πιο ακριβά- μαλακά πλαστικά, ωστόσο το Toledo πετυχαίνει να ικανοποιήσει απόλυτα τα θέλω του σύγχρονου οικογενειάρχη και, ειδικά στην diesel έκδοση της δοκιμής μας. Αυτά τα συνδυάζει με το κύριο ζητούμενο της εποχής, την καθημερινή οικονομία.

toledo_250414 (6)

Οι τιμές του νέου SEAT Toledo δίνουν επιπλέον αξία στο αυτοκίνητο, μιας και στην πετρελαιοκίνητη έκδοση 1,6 TDI με τους 105 ίππους, το ποσόν είναι χαμηλό (15.637 ευρώ). Στη γκάμα, υπάρχει και επιλογή για τον ίδιο κινητήρα με λιγότερα άλογα (90) και ακόμη χαμηλότερη τιμή (14.823 ευρώ). Από πλευράς εξοπλισμού, το επίπεδο στη βασική έκδοση ικανοποιεί, περιλαμβάνοντας 6 αερόσακους και ESP, μηχανικό κλιματισμό, 2 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς καθρέπτες κ.λπ. Η πιο πλούσια έκδοση Style της δοκιμής μας, κοστίζει 16.583 ευρώ.


πηγή από autotriti.gr