phone_icon 210 97.07.047 mail_icon info@taxikladis.gr map_icon Λεωφόρος Βουλιαγμένης 291, 172.36, Άγιος Δημήτριος

Πως αποκαλύφθηκε η απάτη της Volkswagen

23 Σεπτεμβρίου 2015
VW-metriseis

Διαστάσεις ανυπολόγιστες λαμβάνει το σκάνδαλο με τους ελέγχους εκπομπής ρύπων στα οχήματα της Volkswagen. To πλήγμα για τον κολοσσό της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι σημαντικό. Την απάτη αποκάλυψε η αμερικανική Αρχή Προστασίας Περιβάλλοντος. Στο ίδιο συμπέρασμα όμως καταλήγουν και άλλοι ειδικοί.

 

«H ΕPA κατηγορεί τη Volskwagen πως είχε τοποθετήσει ένα λογισμικό στους πετρελαιοκινητήρες, το οποίο παραποιούσε τα στοιχεία για τις εκπομπές ρύπων και επέτρεπε στα αυτοκίνητα της εταιρείας να περνούν τους ελέγχους σε πολιτείες όπως η Καλιφόρνια και όχι μόνο. Παράλληλα οι εκπομπές αερίων ρύπων ήταν πολύ μεγαλύτερες από το ανώτατο επιτρεπτό όριο», τονίζει ο Σαμ Αμπουελσάμιντ, από Sam Abuelsamid, αναλυτής από την Navigant Research. .

Τα οξείδια του αζώτου ευθύνονται για την εμφάνιση άσθματος και άλλων προβλημάτων υγείας, συνδέονται επίσης με το νέφος και την όξινη βροχή.

Η απάτη αποκαλύφθηκε εξαιτίας της επιμονής της ΜΚΟ Διεθνές Συμβούλιο για Καθαρές Μεταφορές.

«Γνωρίζαμε και από τις δικές μας δοκιμές πως τα επίπεδα εκπομπής αερίων ρύπων ήταν πολύ υψηλά στην Ευρώπη. Είπαμε λοιπόν να ελέγξουμε κάποια από τα οχήματα αυτά για να δούμε αν πληρούν τις προδιαγραφές όχι μόνο στις δοκιμές αλλά και σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης», τονίζει ο Ντρου Κότζακ εκτελεστικός διευθυντής της οργάνωσης Διεθνές Συμβούλιο για Καθαρές Μεταφορές

Η ΜΚΟ σε συνεργασία με ερευνητές από το Πανεπιστήμιο West Virginia έκαναν έρευνες. Τα αποτελέσματα ήταν αφοπλιστικά.

«Σε πραγματικές συνθήκες τα επίπεδα εκπομπής αερίων ρύπων είναι πολύ υψηλότερα από εκείνα που είχαν πιστοποιήσει οι κατασκευαστές και είχαν υποβληθεί στις ρυθμιστικές αρχές. Έχουμε δει τεράστιες αποκλίσεις. Για παράδειγμα σε ένα όχημα ξεπεράστηκαν τα επίπεδα ήταν ακόμα και 35 φορές υψηλότερα σε ένα άλλο όχημα 20 φορές υψηλότερα», τόνισε ο διεθυντής του κέντρου ερευνών του πανεπιστημίου West Virginia.

Το λογισμικό λειτουργούσε κατά τη διάρκεια των δοκιμών για να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της EPA. Σε κανονικές συνθήκες οδήγησης όμως, δεν λειτουργούσε ώστε ο κινητήρας να έχει τη μεγίστη δυνατή απόδοση.

«Γνωρίζουν τα σημεία ταχύτητας και όχι μόνο στα οποία θα δοκιμαζόταν ο κινητήρας και το όχημα κατά τη διάρκεια της πιστοποίησης. Γνωρίζουν τα βασικά ζητήματα στα οποία θα ελεγχθούν πριν το έλεγχο. Είτε σε πραγματικές συνθήκες είτε στις δοκιμές πρέπει να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις του οδηγού», σημείωσε ο διεθυντής του κέντρου ερευνών του πανεπιστημίου West Virginia

Tα στοιχεία των ερευνών παραδόθηκαν στις αρχές τον Μάιο του 2014. Μόνο όμως με την προοπτική αναστολής της περιβαλλοντικής πιστοποίησης η εταιρεία παραδέχθηκε την εγκατάσταση του επίμαχου λογισμικού.


Πηγή: gr.euronews.com