phone_icon 210 97.07.047 mail_icon info@taxikladis.gr map_icon Λεωφόρος Βουλιαγμένης 291, 172.36, Άγιος Δημήτριος

Η πρώτη μεγάλη εφ` όλης της ύλης συνέντευξη του αναπληρωτή Υπουργού Υποδομών, Χρήστου Σπίρτζη

31 Μαρτίου 2015
XRISTOSSRINTZISTEE

Η πρώτη μεγάλη εφ` όλης της ύλης συνέντευξη του αναπληρωτή Υπουργού Υποδομών, Χρήστου Σπίρτζη, πραγματοποιήθηκε στις 27 Μαρτίου στην ΕΡΤ open. Μίλησε ανοιχτά για όλα τα καυτά θέματα και έδωσε σημαντικές απαντήσεις για τα μεγάλα έργα, τις υποδομές, το Μετρό Θεσσαλονίκης κ.α


ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ

Για τους αυτοκινητόδρομους ο κος Σπίρτζης είπε πως η χώρα σήμερα βρίσκεται σε ένα ιδιότυπο αποκλεισμό καθώς η μετακίνηση στους αυτοκινητόδρομους είναι πανάκριβη. Απέδωσε ευθύνες στην Υπουργεία Σουφλιά για το θέμα των απαλλοτριώσεων και των αρχαιολογικών. Επίσης μίλησε για αμέλεια στον προσδιορισμό ολοκλήρωσης των έργων.

Μίλησε για επιδίωξη αναθεώρησης της συμβάσεων με επιχειρήματα τόσο οικονομικά όσο και κοινωνικά τα οποία είπε πως είναι «προς όφελος των παραχωρησιούχων και των τραπεζών».

Ωστόσο διευκρίνησε πως οι υπάρχουσες συμβάσεις (και μάλιστα είπε και για τις 5 συμβάσεις που περιλαμβάνουν και την νέα σύμβαση με τον Μορέα) «θα τηρηθούν με θρησκευτική ευλάβεια» γιατί όπως είπε δεν θέλει να επαναληφθεί ζημιά του δημοσίου όπως έγινε με την Υποθαλάσσια Θεσσαλονίκη που το κράτος πληρώνει για ένα έργο που δεν έγινε ποτέ.

Όπως είπε υπάρχει σχέδιο να μιλήσει με τους παραχωρησιούχους άμεσα προκειμένου να θέσει τα επιχειρήματα του Υπουργείου Υποδομών.

Για την Ολυμπία Οδό είπε πως υπάρχουν πολιτικές ευθύνες γιατί π.χ στο θέμα της σύνδεσης του ΟΣΕ με τον αυτοκινητόδρομο υπάρχει εμπλοκή σε 8 σημεία το οποίο δεν έχει λυθεί ακόμα. Είπε ότι έχει γίνει συνάντηση με την ΕΡΓΟΣΕ προκειμένου να λυθεί το πρόβλημα.

Για το χρονοδιάγραμμα είπε ότι ισχύει ότι λένε οι συμβάσεις. Για όποια καθυστέρηση υπάρξει θα γίνουν διαιτησίες και προς το παρόν δεν μπορεί να υπάρξει ασφαλής πρόβλεψη για την ολοκλήρωση των έργων στους αυτοκινητόδρομους. Μίλησε για ευθύνες εντός και εκτός Ελλάδας για αβλεψία στις νέες συμβάσεις.

Για τα διόδια μιλήσε για χιλιομετροχρέωση (αναλογικό σύστημα) και είπε ότι χρειάζεται περίπου 1,5-2 χρόνια από την ημέρα που θα ξεκινήσουν τα έργα εγκατάστασης για να λειτουργήσει το νέο σύστημα. Θα επιδιωχθεί «συγκεκριμένες πληθυσμιακές ομάδες που θα πρέπει να δούμε πως θα τους ελαφρύνουμε».

ΕΛΛΗΝΙΚΟ

Για το Ελληνικό είπε πως θα επανεξεταστούν οι όροι ξεκαθαρίζοντας όμως ότι δεν έχει την πλήρη αρμοδιότητα. «Κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού άλλαξαν οι όροι. Το ζητούμενο είναι ότι ενώ αρχικά προβλεπόταν το Δημόσιο να κρατήσει το 30%, τελικά δεν κράτησε ούτε 1%. Επομένως υπάρχουν δύο δρόμοι. Είτε να μπουν συγκεκριμένοι όροι από όσους χειριστούν το θέμα του Ελληνικού. Είτε να επαναπροκηρυχθεί ο διαγωνισμός. Δεν είναι δική μου αρμοδιότητα. Πρόκειται για ευθύνη του πρωθυπουργού και του υπουργικού συμβουλίου».

ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ είπε πως γενικά ο όμιλος ΟΣΕ έχει προβλήματα και πως υπάρχουν ανοιχτά θέματα με τις κρατικές ενισχύσεις. Θα συνεργαστούν για να βρεθούν μοντέλα που θα βελτιωθούν τα αεροδρόμια. Πάντως είπε πως θα υπάρξει κίνηση προς την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αλλά με άλλη ματιά σε σχέση με την προηγούμενη Κυβέρνηση. Επίσης ξεκαθάρισε πως ενοποίηση του Σιδηρόδρομου δεν μπορεί να υπάρξει λόγω νομικών προβλημάτων.

Μίλησε για αξιολόγηση των διοικήσεων όλων των ΔΕΚΟ του Υπουργείου και όπου χρειαστεί θα αλλαχθούν. Όπως είπε τα θέματα αυτά σύντομα θα λυθούν. Μίλησε για διοικήσεις που επικοινωνούν με την Κυβέρνηση αλλά και άλλες που δεν επικοινωνούν και «κάνουν τα δικά τους, προχωρούν διαγωνισμούς κατά το δοκούν».

ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Για το Μετρό Θεσσαλονίκης είπε πως με την καθυστέρηση έχουν χάσει την πόλη τους οι κάτοικοι και πως όλοι πρέπει να αναλάβουν τις ευθύνες τους βάζοντας στο κάδρο και την αυτοδιοίκηση (χωρίς να κατονομάσει τον Δήμαρχο Θεσσσαλονίκης κο Μπουτάρη). Είπε πως κάποιους τους συμφέρει να διαλυθεί η σύμβαση αλλά θα η νέα ηγεσία του Υπουργείου θα επιμείνει το έργο να ολοκληρωθεί με την παρούσα εργολαβία. Είπε πως θα καλεστούν όλοι οι εμπλεκόμενοι προκειμένου για να διευθετηθεί το πρόβλημα.

Για το νόμο στα δημόσια έργα είπε πως η κυβέρνηση βρήκε ναρκοθετημένο πεδίο. Για τον νόμο που πρόσφατα μετατέθηκε για το τέλος του ετους είπε πως θα υπάρξει νέος νόμος.


ΠΗΓΗ:Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com