phone_icon 210 97.07.047 mail_icon info@taxikladis.gr map_icon Λεωφόρος Βουλιαγμένης 291, 172.36, Άγιος Δημήτριος

Νέες συνεργασίες στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας

24 Ιουνίου 2015
daimler-nissan-jv-main-art

Συνεργασία Renault-Nissan και Daimler- Benz στον τομέα εξέλιξης downsizing κινητήρων

Το επόμενο διάστημα οι δύο όμιλοι θα συνεργαστούν από κοινού προκειμένου να εξελίξουν νέους βενζινοκινητήρες downsizing μεταξύ 1,2 και 1,4 λίτρων. Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η συμφωνία συνεργασία που έχουν υπογράψει η Renault-Nissan με τον όμιλο Daimler στον τομέα της εξέλιξης από κοινού νέων καινοτόμων κινητήριων συνόλων καθώς και μηχανικών μερών.

Ήδη η γερμανική μάρκα χρησιμοποιεί στα «μικρά» μοντέλα της τον δυναμικό πετρελαιοκινητήρα 1.5 dCi του γάλλο-ιαπωνικού ομίλου ενώ πρόσφατα τοποθέτησε τον βενζινοκινητήρα 0.9 TCe στο τρίτης γενιάς Smart . Το επόμενο διάστημα οι δύο όμιλοι θα συνεργαστούν από κοινού προκειμένου να εξελίξουν νέους βενζινοκινητήρες downsizing μεταξύ 1,2 και 1,4 λίτρων.

Το χρονοδιάγραμμα εξέλιξης έχει διάρκεια δύο χρόνων, τοποθετώντας το λανσάρισμα των νέων υπερτροφοδοτούμενων βενζινοκινητήρων μέσα στο 2016. Οι νέοι κινητήρες θα χρησιμοποιηθούν από πλευράς της Renault στα μοντέλα Clio και Megane, της Nissan στα μοντέλα Juke, Qashqai, Pulsar και από πλευράς της Mercedes-Benz στα «μικρά» μοντέλα A-Class, Β- Class, GLA κ.α.

Τα νέα μοτέρ στα 1,2 και 1,4 λίτρα θα αποτελέσουν εξέλιξη στο downsizing της γάλλο-ιαπωνικής συμμαχίας, ενώ από την άλλη θα βοηθήσουν τη Mercedes στην μάχη απέναντι στις χαμηλές εκπομπές CO2, μιας και σήμερα το μικρότερο της μοτέρ είναι ο τούρμπο των 1,6 λίτρων»

Πρόσφατα, η Toyota και η Mazda ανακοίνωσαν ότι θα συνεργαστούν για να μας φέρουν νέα μοντέλα, καινούργιες τεχνολογίες ασφαλείας, αλλά και εξελιγμένες οικολογικές λύσεις που θα μειώσουν εκπομπές ρύπων και κατανάλωση.

Υπάρχουν επίσης συνεργασίες σε ακόμη μεγαλύτερο βεληνεκές, όπως αυτή της Nissan και της Renault, όπου κάθε εταιρεία κατέχει ένα ποσοστό της άλλης και συνεργάζονται μεταξύ τους ώστε να εξελίσσουν συνεχώς νέα μοντέλα, κινητήρες, τεχνολογίες κ.ο.κ., γεμίζοντας τη γκάμα τους.

Συνεργασίες θεωρούνται και τα μεγάλα αυτοκινητικά Group όπως η PSA Peugeot-Citroen, η FCA (Fiat Chrysler Automobiles) ή ακόμη και το VW Group, που έχει υπό τη σκέπη του μια σειρά από εταιρείες όπως η VW, η Audi, η Skoda, η SEAT, που μοιράζονται μεταξύ τους πατώματα, κινητήρες, ακόμη και μοντέλα.

Γιατί όμως γίνονται αυτές οι συνεργασίες; Ο κυριότερος λόγος είναι η μείωση του κόστους εξέλιξης ενός αυτοκινήτου. Είναι σαν οι κατασκευαστές να «συνεννοούνται» μεταξύ τους και να λένε ο ένας στον άλλο, θα μου δώσεις αυτόν τον κινητήρα/μοντέλο κ.λπ., για να πάρεις αυτόν τον κινητήρα/μοντέλο κ.λπ. και να τον χρησιμοποιήσεις όπως θες. Με τον τρόπο αυτό, δεν χάνεται χρήμα και μαζί και χρόνος για την εξέλιξη μιας καινούργιας τεχνολογίας ή ενός καινούργιου αυτοκινήτου, αφού την παίρνεις έτοιμη και καθαρίζεις.

Υπάρχουν όμως και κάποιες εταιρείες, που δεν έχουν κάνει συνεργασίες. Είτε γιατί δεν το θέλουν, είτε γιατί δεν μπορούν να το κάνουν. H Honda για παράδειγμα. Η οποία συνεχίζει μόνη της, έχοντας μια πολύ μικρή γκάμα (Jazz, Civic, CR-V και HR-V σε λίγο) σε υψηλές τιμές, αφού όλο το κόστος εξέλιξης επιβαρύνει τις τιμές των αυτοκινήτων. Εάν όμως η Honda είχε προχωρήσει σε κάποια συνεργασία, θα μπορούσαν να φέρουν αυτοκίνητα σε πιο λογικές τιμές και παράλληλα, να αποκτήσουν έναν μικρού κυβισμού diesel ή έναν turbo βενζινοκινητήρα, που τόσο τους λείπει.

Ακόμη και η Volvo. Η οποία χρησιμοποιούσε την τεχνολογία της Ford, μέχρι που εξαγοράστηκε από τη Geely και συνεχίζει με τους Κινέζους, έχοντας όμως ακόμη αυτοκίνητα που βασίζονται πάνω στα πατώματα των προηγούμενων Ford. Αν και πολύ σύντομα θα δούμε τα πρώτα Geely και Volvo βασισμένα στα ίδια πατώματα και με πολλά άλλα κοινά μέρη, τα οποία ετοιμάζονται στο κέντρο China Euro Vehicle Technology, που έχει φτιάξει η Geely στη Σουηδία. Έτσι, η Volvo θα μπορούσε να συνεργαστεί με κάποια σοβαρή εταιρεία και όχι να καταλήξει να μοιράζεται στοιχεία με κινέζικα αυτοκίνητα.

Με λίγα λόγια, σήμερα στην αυτοκίνηση για να επιβιώσεις, πρέπει να συνεργαστείς με κάποιον άλλο. Και σίγουρα, με την τεχνολογία να καλπάζει, για να είσαι πάντα πάνω στο… τρένο της εξέλιξης, θα πρέπει να διαλέξεις και κάποιον συνεπιβάτη. Γιατί αλλιώς, ίσως χάσεις το τρένο.


πηγή: autoriti.gr & caroto.gr