phone_icon 210 97.07.047 mail_icon info@taxikladis.gr map_icon Λεωφόρος Βουλιαγμένης 291, 172.36, Άγιος Δημήτριος

Νέα διόδια τον Σεπτέμβριο σε Ιόνια, Ολυμπία και Εγνατία οδό

26 Αυγούστου 2017
olympia_odos

Στα μέσα του Σεπτέμβρη θα τεθούν σε λειτουργία οι υπολειπόμενοι μετωπικοί σταθμοί διοδίων στους παραχωρημένους αυτοκινητόδρομους.

 

Στις 31 Αυγούστου ολοκληρώνεται και τυπικά η κατασκευαστική περίοδος για όλους τους παραχωρημένους σε ιδιώτες αυτοκινητόδρομους. Έτσι δεν θα απαιτείται πλέον απόφαση του υπουργού Υποδομών για την έναρξη λειτουργίας των αδειοδοτημένων και κατασκευασμένων σταθμών διοδίων που προβλέπει ο (εγκεκριμένος με τις συμβάσεις παραχώρησης) σχεδιασμός.

 

 

Την αρχή θα κάνει η κοινοπραξία Νέα Οδός, που κατασκευάζει και διαχειρίζεται την Ιονία Οδό (Αντίρριο – Ιωάννινα). Στον αυτοκινητόδρομο ήδη λειτουργούν οι σταθμοί διοδίων Κλόκοβας και Αγγελόκαστρου στο νότιο τμήμα και απομένει η λειτουργία των σταθμών Μενιδίου (ανάμεσα στην Αμφιλοχία και την Αρτα) και Τερόβου (ανάμεσα στην Αρτα και τα Ιωάννινα). Οι δύο σταθμοί θα χρεώνουν περί τα 3 ευρώ έκαστος στα Ι.Χ. (το ακριβές ποσό δεν έχει οριστικοποιηθεί), με το σύνολο της Ιονίας Οδού για ένα Ι.Χ. να κοστίζει 12,50 ευρώ. Παράλληλα, θα λειτουργήσουν πλευρικοί σταθμοί διοδίων σε τρία σημεία: στους κόμβους Γαυρολίμνης, Άρτας και Γοργόμυλου. Η έναρξη λειτουργίας των νέων σταθμών τοποθετείται μέσα στην πρώτη εβδομάδα του Σεπτέμβρη.

 

 

Θα ακολουθήσει στα μέσα Σεπτεμβρίου η λειτουργία των νέων διοδίων στον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου – Πατρών. Σύμφωνα με την κοινοπραξία Ολυμπία Οδός, πρόκειται για τον σταθμό Ελαιώνα (στον Δήμο Αιγιαλείας) και την αμφίπλευρη λειτουργία του σταθμού διοδίων στο Ρίο (σήμερα χρεώνει μόνο το ρεύμα προς Αθήνα). Ο σταθμός Ελαιώνα θα είναι και ο ακριβότερος στον αυτοκινητόδρομο (καθώς χρεώνει μεγαλύτερο κομμάτι της διαδρομής), με κόστος 3,20 ευρώ για τα Ι.Χ. Με τη λειτουργία των νέων σταθμών, η συνολική διαδρομή Ελευσίνας – Πάτρας θα κοστίζει για τα Ι.Χ. 11,50 ευρώ και για τα δίκυκλα 7,90 ευρώ. Παράλληλα με τους μετωπικούς σταθμούς θα ξεκινήσει και η λειτουργία πλευρικών σε τέσσερα σημεία.

 

 

Μετά τη λειτουργία των διοδίων στους δύο οδικούς άξονες, ο μόνος μετωπικός σταθμός που θα απομείνει είναι εκείνος στην παλαιά εθνική οδό στα Τέμπη. Σύμφωνα με την κοινοπραξία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, ο σταθμός δεν έχει ακόμα κατασκευαστεί καθώς δεν έχει ολοκληρωθεί η περιβαλλοντική του αδειοδότηση από την Πολιτεία. Ετσι δεν είναι διόλου απίθανο η κοινοπραξία να διεκδικήσει (και να λάβει, όπως έχει γίνει στο παρελθόν με τον σταθμό Αιγινίου) τα εκτιμώμενα διαφυγόντα έσοδα.

 

 

Πιο περίπλοκα είναι τα πράγματα με τους σταθμούς εξυπηρέτησης αυτοκινήτων (ΣΕΑ). Στη μεν Ολυμπία Οδό, το μόνο νέο ΣΕΑ στον Ψαθόπυργο έχει πάρει παράταση έως το τέλος του έτους (θα παραδοθεί μαζί με την ολοκλήρωση του κόμβου Ρίου). Στην Ιονία Οδό, όπου προβλέπονται πέντε ΣΕΑ, δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα κανένα, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει ούτε ένα πρατήριο βενζίνης στα 196 χλμ. του άξονα. Σύμφωνα με τη Νέα Οδό, αιτία είναι η καθυστέρηση στην περιβαλλοντική τους αδειοδότηση: τα ΣΕΑ Αμβρακίας, Αμφιλοχίας και Επισκοπικού αδειοδοτήθηκαν τον Μάρτιο και του Ευνοχωρίου τον Μάιο και βρίσκονται υπό κατασκευήν, ενώ το ΣΕΑ Φιλιππιάδας δεν έχει ακόμα αδειοδοτηθεί (η εταιρεία υποστηρίζει ότι κατέθεσε έγκαιρα τους φακέλους στο υπουργείο). Με αυτά τα δεδομένα, η λειτουργία τους δεν πρέπει να αναμένεται μέσα στο 2017.

 

 

 

Τέσσερα νέα διόδια στην Εγνατία

 

Πλέον απομένει μονάχα η τυπική έγκριση από τα συναρμόδια υπουργεία Υποδομών και Οικονομικών προκειμένου να δοθούν σε λειτουργία από τον Σεπτέμβριο, τέσσερις νέοι σταθμοί διοδίων στην Εγνατία οδό.

 

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που καθορίστηκε στις αρχές Ιουνίου από τον Χρήστο Σπίρτζη και τον Ευκλείδη Τσακαλώτο θα πρέπει να λειτουργήσουν συνολικά 38 διόδια στην Εγνατία. Συγκεκριμένα:

 

 

egnatia_odos

 

 

 

Στις 31 Αυγούστου οι μετωπικοί σταθμοί Παμβώτιδας (77ο χλμ.), Μέστης (580ο χλμ.), Ιεροπηγής (62ο χλμ. κάθετου άξονα Ιεροπηγής – Κρυσταλλοπηγής) και Ευζώνων (70ό χλμ. κάθετου άξονα Χαλάστρας – Ευζώνων).

 

Στις 10 Οκτωβρίου οι σταθμοί Θεσσαλονίκης (322ο χλμ.), Ασπροβάλτας (396ο χλμ.), Καβάλας (476ο χλμ.) και Στρυμονικού (45ο χλμ. κάθετου άξονα Λαγκαδά – Προμαχώνα).

 

Την 1η Νοεμβρίου οι μετωπικοί σταθμοί Σιάτιστας (186ο χλμ.) και Αρδανίου (648ο χλμ.) και όλοι οι πλευρικοί σταθμοί.

 

 

Οι νέοι σταθμοί στην Εγνατία θα χρεώνουν 2,40 ευρώ για τα Ι.Χ., όπως και οι υπόλοιποι (πλην Μαλγάρων, που χρεώνουν 1,20 ευρώ).

 

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Εγνατίας Α.Ε. Απόστολο Αντωνούδη, η εταιρεία είναι έτοιμη να λειτουργήσει στις αρχές Σεπτεμβρίου την πρώτη ομάδα διοδίων.

 

Οι σταθμοί έχουν κατασκευαστεί και θα στελεχωθούν από την εταιρεία στην οποία έχει ανατεθεί η λειτουργία των διοδίων. Το μόνο που απομένει είναι η κοινή απόφαση των δύο συναρμόδιων υπουργείων, λέει στην Καθημερινή.

 

Όπως αναφέρει ο κ. Αντωνούδης, ο διαγωνισμός για τον σταθμό διοδίων Θεσσαλονίκης ολοκληρώθηκε και αναμένεται η απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου για την υπογραφή της σύμβασης. Ο διαγωνισμός για τα διόδια Ασπροβάλτας ολοκληρώθηκε και εκκρεμεί η απόφαση χρηματοδότησης. Ο διαγωνισμός για τα διόδια Καβάλας και Στρυμονικού δεν πραγματοποιήθηκε και επομένως είναι αδύνατον να ολοκληρωθεί μέσα στο έτος. Επομένως πρέπει το υπ. Υποδομών να εγκρίνει τη χρηματοδότηση του 2018.

 

Τέλος, για τους σταθμούς σε Σιάτιστα και Αρδάνιο και τους πλευρικούς βρίσκεται ακόμα σε εξέλιξη η εκπόνηση μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων, επομένως είναι αδύνατον να αδειοδοτηθούν και να δημοπρατηθούν μέσα στη χρονιά.

Ήταν γνωστό όταν υπογραφόταν η κοινή υπουργική απόφαση τον Ιούνιο ότι δύσκολα θα μπορούσε να τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα. Ελπίζουμε ότι οι σταθμοί θα είναι έτοιμοι αρχές ή μέσα του 2018.

 

Πηγή: