phone_icon 210 97.07.047 mail_icon info@taxikladis.gr map_icon Λεωφόρος Βουλιαγμένης 291, 172.36, Άγιος Δημήτριος

Κινεζική απόβαση στην πρωτεύουσα της Ε.Ε.

11 Δεκεμβρίου 2014

Υπάρχει περίπτωση κινεζικό αυτοκίνητο να επικρατήσει έναντι ευρωπαϊκού σε διαγωνισμό; Αν πρόκειται για ηλεκτρικό ταξί, η απάντηση είναι ναι!


 

Εδώ και λίγο καιρό, οι κάτοικοι των Βρυξελλών έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν ένα ηλεκτρικό ταξί για τις μετακινήσεις τους. Ως είδηση έχει αναμφίβολα ενδιαφέρον, καθώς η de facto πρωτεύουσα της Ευρωπαϊκής Ενωσης, έρχεται να προστεθεί στις 2-3 ακόμη πόλεις εντός Ευρώπης, που απολαμβάνουν ήδη τις υπηρεσίες ηλεκτρικών ταξί.

Υπάρχει όμως ένα στοιχείο που κάνει τη σχετική είδηση ακόμη πιο ενδιαφέρουσα. Στον διαγωνισμό που προηγήθηκε της τελικής επιλογής 50 οχημάτων, νικήτρια δεν αναδείχτηκε κάποια ευρωπαϊκή εταιρεία όπως ίσως θα περίμεναν πολλοί, αλλά μια… κινέζικη.

Η BYD Co. με έδρα την πόλη Σενζέν (Shenzhen), συμμετείχε με το μοντέλο e6 και είχε να αντιμετωπίσει τις προτάσεις των Renault και Nissan. Από τη συνολική παραγγελία που ανέρχεται σε 50 αυτοκίνητα, τα 34 είναι e6, γεγονός, που αποτελεί ισχυρό πλήγμα για τον CEO των Nissan-Renault, Κάρλος Γκον. Η δυσκολία ανεύρεσης πελατών για τα μοντέλα του γκρουπ, Renault Zoe και Nissan Leaf, τονίζεται ακόμη περισσότερο, από την παρουσία ενός μοντέλου καλύτερων προδιαγραφών και made in China.

Ο επικεφαλής της εταιρείας Taxis Bleus (μίας εκ των δύο μεγαλύτερων εταιρειών ταξί στις Βρυξέλλες), Λουίτζι Μαρόκο, δεν «μάσησε» τα λόγια του. «Φυσικά και θα προτιμούσα να είχα επιλέξει μια ευρωπαϊκή αντί για κινεζική μάρκα», δήλωσε. «Ομως συγκρίνοντας το μέγεθος, την άνεση και την αυτονομία, η BYD ήταν ξεκάθαρα πάνω από τις Nissan και Renault», κατέληξε.

Για την BYD, αυτή ήταν η μεγαλύτερη παραγγελία που είχε μέχρι σήμερα στην Ευρώπη. Η Κινέζοι έχουν παραδώσει άλλα 20 ταξί στο Λονδίνο και έναν «μικρό αριθμό» στο Ρότερνταμ, όμως πλέον, εξελίσσονται σε έναν σημαντικό παίχτη στην ευρωπαϊκή αγορά, καθώς είναι βέβαιο πως στο προσεχές μέλλον, θα ακολουθήσουν και άλλες πόλεις το παράδειγμα των Βρυξελλών. Το e6 έχει αυτονομία 300 χλμ., διπλάσια από τα 150 χλμ. του Renault Zoe, ενώ η επαναφόρτισή του διαρκεί μόλις 2 ώρες. Το γεγονός αυτό, εγγυάται τη δυνατότητα πραγματοποίησης εκατοντάδων χιλιομέτρων κατά τη διάρκεια μιας μέρας.

Η Taxis Bleus, η οποία έχει στον στόλο της συνολικά 320 ταξί, προχώρησε στην αγορά 13 e6, επιχειρώντας ταυτόχρονα να χρυσώσει το χάπι παραγγέλνοντας επίσης ένα Zoe και τρία Leaf. Στα υποψήφια μοντέλα περιλαμβάνονταν και το Tesla Model S, το οποίο όμως απορρίφθηκε ως πολύ ακριβό.

Μιας και ο λόγος για τιμή, ούτε το e6 είναι φτηνό. Για την ακρίβεια, κοστίζει 48.000 ευρώ, αρκετά περισσότερα από ένα συμβατικό ταξί. Ωστόσο, σύμφωνα με τους υπολογισμούς που έγιναν και εκφράστηκαν δια στόματος εκπροσώπου της τοπικής Αρχής των Βρυξελλών, μέσα σε διάστημα τεσσάρων ετών θα έχει γίνει απόσβεση του επιπλέον κόστους.

Πηγή: