phone_icon 210 97.07.047 mail_icon info@taxikladis.gr map_icon Λεωφόρος Βουλιαγμένης 291, 172.36, Άγιος Δημήτριος

Πατρών – Πύργου: Μέσα στον Αύγουστο η πρώτη δημοπράτηση του νέου Αυτοκινητόδρομου

5 Αυγούστου 2015
1259236

Από Ηλεία προς Αχαϊα

Σε μια συνέντευξη εφ” όλης της ύλης για τα θέματα αρμοδιότητάς του, ο αναπληρωτής Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων,Χρήστος Σπίρτζης, μίλησε στο «Κόκκινο» και τον Κώστα Αρβανίτη για τους στόχους και τις δυσκολίες της κυβέρνησης στον τομέα των υποδομών. Αναφερόμενος στους αυτοκινητόδρομους, στα αεροδρόμια, στα τρένα, στο νομοσχέδιο για τα κανάλια, αλλά και τον ορυκτό πλούτο, ο κ. Σπίρτζης δήλωσε πως σε κάθε περίπτωση στόχος είναι ένα διαφορετικό μοντέλο που θα υπερασπίζεται το δημόσιο συμφέρον, θα επικρατεί διαφάνεια και θα ακυρώνει την παντοκρατορία των ιδιωτικών μονοπωλίων.

Για τους αυτοκινητόδρομους:

«Το μοντέλο των παραχωρήσεων των αυτοκινητόδρομων είναι ένα αποτυχημένο μοντέλο και δε μπορεί να συνεχιστεί», σημείωσε ο κ. Σπίρτζης, συμπληρώνοντας: «Το μοντέλο αυτό δε συμβάλλει σε αυτό που εμείς θέλουμε να κάνουμε για την ανάπτυξη και την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας».

«Δεν πρέπει να εγκαταλείψουμε τις παραχωρήσεις ως εργαλείο αλλά σε άλλη λογική και όχι εις βάρος των πολιτών», επισήμανε ο αν. Υπουργός.

Όπως είπε, είναι θεσμικές και δομικές οι αλλαγές που πρέπει να γίνουν. Αυτούς τους πέντε μήνες έχει γίνει πολύ δουλειά, σημείωσε ο κ. Σπίρτζης, αλλά δεν είναι εύκολο να γίνουν ορισμένες αλλαγές, που δεν έχουν γίνει εδώ και 40 χρόνια. «Αυτό είναι το δικό μας στοίχημα, να υλοποιηθεί το συντομότερο δυνατόν», είπε ο υπουργός.

Όπως εξήγησε ο κ. Σπίρτζης, υπάρχουν συμβάσεις αυτή τη στιγμή, με ρήτρες δισεκατομμυρίων, γι” αυτό το δημόσιο δε μπορεί να τις αναθεωρήσει μονομερώς. Είναι σε εξέλιξη λοιπόν μια επίπονη προσπάθεια, όπου το υπουργείο ψάχνει να βρει σε ποια σημεία μπορεί να στηριχθεί το δημόσιο συμφέρον. «Σε αυτές τις συμβάσεις τα σημεία αυτά είναι ελάχιστα, γιατί προστατεύουν το συμφέρον των τραπεζών και των εργολάβων και όχι το δημόσιο συμφέρον. Επιχειρούμε να αλλάξουμε τις συνήθειες στο δημόσιο τομέα και να πετύχουμε μια άλλη λογική σε συμφωνία με τους εμπλεκόμενους», είπε ο κ. Σπίρτζης.

Για την εθνική Πατρών-Πύργου, ο κ. Σπίρτζης έδωσε την είδηση ότι υπογράφηκε την προηγούμενη εβδομάδα από τον κ. Σταθάκη η έγκριση να προχωρήσει το υπουργείο Υποδομών και προχωράει μέσα στο μήνα στη δημοπράτηση του πρώτου τμήματος από τον Πύργο προς την Πάτρα.

Διεκδικούμε και για τις 5 παραχωρήσεις την αναθεώρηση των συλλογικών συμβάσεων, στα παρακάτω σημεία, είπε ο κ. Σπίρτζης για τη διαπραγμάτευση που έχει ξεκινήσει με τους εργολάβους:

-να υπάρχει χιλιομετρική χρέωση
-ελεύθερη διέλευση στα όρια του καλλικρατικού δήμου
-ελεύθερη πρόσβαση σε ευπαθείς ομάδες, άτομα με αναπηρία
-ελεύθερη πρόσβαση ή χαμηλή όταν είναι στα όρια του καλλικρατικού δήμου η οικεία, αλλά εκτός δήμου η εργασία
-να σταματήσουν οι διώξεις εναντίον των πολιτών που δεν πλήρωναν τα διόδια

«Να προχωρήσουν τα έργα στη χώρα σε άλλη λογική από αυτή που ξέρουμε τα τελευταία 40 χρόνια, με άλλου είδους σχέση μεταξύ της κυβέρνησης και αυτών που εμπλέκονται στα έργα», σημείωσε ο κ. Σπίρτζης.


πηγή: